Tegenwoordig kun je er als ondernemer niet meer omheen: je moet vandaag de dag een mooie, representatieve en goed werkende website hebben. Dit is nodig om verschillende redenen zoals simpelweg meer geld verdienen in het geval van een webshop of het hooghouden van een reputatie zoals het geval bij een advocatenbureau. Of je nu een advocatenbureau hebt of online spiegels verkoopt, veel potentiële klanten komen bij je terecht doordat ze je website vinden in Google. Het is daarom erg belangrijk om hier de #1 positie te bemachtigen. In deze blog vertellen we je hoe je een eerste stap kunt zetten om hoger in Google te komen.

Tip 1: wees overduidelijk

Het is erg belangrijk om heel erg duidelijk aan te geven waar je website over gaat. Dit betekent dat je jouw product of dienst zult moeten kunnen reduceren naar een paar (zoek)termen. Als je bijvoorbeeld een hovenier bent, dan wil je dat dat direct vanaf het begin duidelijk is op de website. Zet het dus op voldoende plekken neer en wees niet te algemeen of dubbelzinnig. Gebruik dus niet het woord tuinman als je hovenier kunt gebruiken. Op deze manier maak je het niet alleen de bezoeker makkelijk, maar ook Google om te bepalen waar je website over gaat.

Tip 2: voldoende inhoud

Zorg er ook voor dat je website voldoende informatie kan bieden aan bezoekers. In de meeste gevallen zijn bezoekers niet direct geïnteresseerd in de geschiedenis van je bedrijf. Desalniettemin kom je regelmatig nog websites tegen waarbij dit het eerste is waarover gesproken wordt. Zorg ervoor dat er voldoende informatie beschikbaar is op de website over de producten of diensten die je aanbiedt. Op die manier zorg je ervoor dat de bezoeker weet waar hij (mogelijk) voor gaat betalen. Google houdt ook van veel interessante en relevante informatie en gebruikt dit om te bepalen of je voldoende te bieden hebt aan de persoon die een zoekopdracht doet.

Tip 3: geen paginafouten

Tenslotte willen wij je als tip meegeven, dat er geen fouten op de website moeten staan. We hebben het hier dan niet over spelfouten of verkeerde informatie, maar de bekende 404 fouten. Deze komt naar voren wanneer een pagina niet gevonden is. Dit is vaak erg lastig voor een bezoeker omdat hij dan handmatig moet gaan zoeken naar de informatie op je website. Google ziet het liefst geen 404-fouten op je website.