Je bent zelfstandig ondernemer. Het woord zelfstandig is net zo belangrijk als het ondernemer-deel. Je wil de dingen graag op je eigen manier doen, volgens je eigen methode en op het moment dat het jou uitkomt. Desalniettemin kun je als ondernemer ook de mist in gaan door je teveel last op de schouders te nemen. Soms is het belangrijk om te zaken uit handen te geven. Ook dat is onderdeel van het ondernemen. In deze blog geven we je 5 punten waar je als ondernemer hulp bij moet inschakelen, in plaats van dat je het jezelf nodeloos moeilijk maakt!

1. administratie uitbesteden

Het uitbesteden van administratie is voor elke onderneming nodig wanneer ze een bepaalde grootte en omvang heeft gerealiseerd. Een eenmanszaak kan vaak haar administratie binnen de onderneming houden, maar wanneer ze verder groeit en meer personeel aanneemt, wordt het steeds moeilijker om de administratie bij te houden. Het wordt al gauw een dagtaak en dat is niet de bedoeling wanneer het de dagelijkse gang van zaken belemmert.

2. Advies vragen

Je kunt niet altijd alles zelf uitzoeken. Zeker niet wanneer je ook nog gewoon de dagelijkse werkzaamheden moet gaan uitvoeren die ervoor zorgen dat er geld in het laadje terecht komt! Daarom kan het nodig zijn om voor allerlei zaken, maar het liefst zaken natuurlijk met wat hogere investeringskosten, advies te vragen bij een adviseur. Dit kan zijn advies voor het realiseren van een gezonde en veilige werkomgeving of advies voor het oprichten van een BV.

3. Schoonmakers

Je wil op je kantoor graag ook zakelijke partners kunnen uitnodigen. Het is dan natuurlijk van groot belang dat alles er pico bello uit ziet. Je wil immers geen slordige of onfrisse indruk maken op je zakelijke partner, klant, distributeur, nieuw personeelslid, etc. In dat geval hoef je niet je kostbare tijd uit te geven aan het schoonmaken van je kantoor. Je kunt dit prima uitbesteden.

Lees verder in ons blog